הקורא הישראלי נחשף בשש השנים האחרונות לעיתון חדש שסוחף אחריו עוד ועוד קוראים, נכון לעכשיו ישראל היום הוא העיתון הנקרא ביותר במדינה, אך דווקא בשל נפיצותו הרבה הוא זוכה גם לקיטונות ביקורת מקרב עיתונאים בעיתונים וגופי מדיה ותקשורות מתחרים, וכמובן מבעלי עיתונים מתחרים כמו ידיעות אחרונות, הארץ ומעריב. עבור מפרסמים ישראל היום הוא הזדמנות פז לפרסום אפקטיבי שמגיע לקהלים רבים ומגוונים, ולכן הביקוש לפרסום בו רב וערני, מדוע הגיע ישראל היום למעמדו הבכיר, בזמן כה קצר ומול מותגי עיתונים שליוו את החברה הישראלית מקום המדינה? נתאר את הסיבות

 

העיקריות והחשובות-

-          העיתון אינו עולה לצרכן אגורה, ישראל היום הוא חינמי, ולמרות שעיתונים בארץ עולים שקלים אחדים, האפשרות לקרוא עיתון ערוך היטב, צבעוני, ומקושר, המופק בערכי הפקה ברמה של העיתונים שבתשלום, מקנה לו יתרון תחרותי בלתי מנוצח.

                 

-          מערכי ההפצה של העיתון הם מהמתקדמים והנרחבים בארץ, העיתון מחולק למנויים לפתח ביתם, בדוכני רחוב, בערוצי חלוקה ארוכים בארץ, בתחנות הרכבת ובמרכזי השילוח התחבורתיים השונים, ומחולק בכול בוקר ביום בשבוע מלבד בסוף השבוע.

 

-          יתרון נוסף של ישראל היום הוא פועל יוצא ממערך ההפצה האינטנסיבי שלו ומחינמיותו, כול עותק של העיתון עובר עני קוראים רבים ושוים, הוא נפוץ כול כך שרוב הקוראים אינם נוטים לאוספו אליהם בתום הקריאה, ומותירים אותו לקוראים הבאים, כך אפשר להעריך את מספר קוראי העיתון בהרבה יותר ממספר עותקיו, זה קורה הרבה יותר בעותק של עיתון עליו הצרכן שילם, לרוב הצרכן יעדיף לקחת את העותק איתו, וזהו יתרון נוסף עבור הגופים העסקיים הבוחרים לפרסם בעיתון.

 

-          ישראל היום מפעיל מערכת עיתונאים בהיקף מלא, כפי שיש בידיעות, מעריב וכדומה, העיתון מחזיק בצוותי כותביו כותבים מוכרים, רהוטי שפה וחדי ביטוי, מה שכמובן מוסיף למשיכתו.

 

-          העיתון נוטה בדעותיו אל הצד המרכז ימני של המפה הפוליטית, ובכך הוא חופף לדעותיו של הקורא הישראלי הממוצע, התגדרותו בראיית עולם זו מוסיפה למידת האהדה לה הוא זוכה בציבור הרחב.

 

-          ישראל היום נהנה מהון כמעט בלתי מוגבל, זאת מכיוון שהוא פרי טיפוחיו של המיליארדר שלדון אריסון, לכן העיתון גם חינמי וגם יכול להשקיע במערך הפצה משוכלל שמגדיל מאד את חדירתו.

 

ישראל היום טוב או רע לישראלים?

 

 

למרות ההטבה לכיסו של הצרכן הישראלי, ולמרות המידע הזמין שהעיתון מסייע בהפצתו, הדעות לגבי טיבו של ישראל היום על מפת העיתונות והחברה הישראלית בטווח הרחוק – חלוקות. העיתון פוגע בהכנסתם של העיתונים הגדולים, כשאחד מקורבנותיו העכשוויים הוא עיתון מעריב שבימים אלו המשך קיומו לוט בערפל, ובעוד הוא נהנה מהון יציב לפעילותו, הונם של העיתונים האחרים נפגע מאד ומערער את קיום מגוון הקולות החיוני למפת התקשורת הישראלית.