היום אנשים מודעים לכוח של שיווק באינטרנט, יודעים שרוב האנשים לפני שהם עושים צעד כלכלי כלשהו הם קודם כל בודקים ברשת. לא סתם התפשט המונח "הרב גוגל", אנשים נוטים לשאול אותו משאלות שוליות כגון באיזו שנה יצא "פרפר נחמד" ועד שאלות מהותיות כגון איזו מכונית שטח מומלץ לקנות, כיוון שכך על כל בעל עסק להופיע באינטרנט, על מנת להוות חלק מהתשובות, על מנת להיכנס לתודעה, על מנת להגדיל את המכירות ולהיחשף לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים.

 

הקמת אתר

 

ישנן אופציות של שיווק באינטרנט כגון באנרים, ישנן אופציות של נתינת חסות לאתר מסוים, ניתן לעשות סרטי תדמית, וניתן לשלוח מיילים עם עדכונים לקבוצת מיקוד, אך האופציה שמתאימה לאחוז גדול מהעסקים היא פתיחת אתר עסקי. פתיחת אתר ברשת מאפשרת לרכז באופן מסודר את כל השירותים של העסק, לשדר את האווירה הרצויה, לעקוב אחר הפרמטרים של השיווק, לעדכן באופן שוטף ולבצע מכירות באופן יעיל וחסכוני. על מנת לפתוח אתר ניתן לפעול לבד וניתן לשלם לחברה חיצונית שמתמחה בכך.

 

הנעה

 

לאחר שיש אתר, ניתן לעשות וי רק על חלק מרשימת המשימות. אתר הנו רק השלב הראשוני, מנקודה זו יש לדאוג שהוא יופץ לקהל הרחב ושימשוך כניסות מרובות. פעולה זו אינה פשוטה ואינה מסתכמת בלחיצת כפתור, אלא תוצאה של תהליך. התהליך יכול להיות קצר או ארוך יותר, תלוי באיזו שיטת שיווק באינטרנט בוחרים. לדוגמה עם משלבים אופציה של שיווק ממומן ניתן לראות תוצאות יחסית מהר, אך אם בוחרים רק באופציה של קידום אורגני מדובר בתהליך ארוך, אך מבטיח.

 

שימור

 

לאחר שהאתר קיים ומכניס כמות נרחבת של כניסות, יש לבדוק שהתוצאות משתקפותכם ע"י הכנסות יפות. אם יש בעיה בהכנסות, ביחס לכמות הכניסות, יש לבדוק את הנראות של האתר, לבדוק מה הוא משדר, האם הוא נוח למשתמש, האם המבצעים מספיק בולטים וכדומה. לא פעם שווה להתייעץ עם מומחה לעניין על מנת לבדוק מה ניתן לשפר ולייעל, לעיתים רק שינוי הצבע של האתר והוספת תמונה יכול להוות את השינוי המיוחל.