העולם היום מחולק לשניים, ה"עולם האמיתי" וה"עולם הוירטואלי" .העולם הוירטואלי תופס נפח מרכזי בחיינו ועם הזמן הנפח הזה רק הולך וגדל. החדשות מחליפות את העיתונים, הרשתות החברתיות מחליפות את המפגשים עם אנשים, הסרטים מחליפים את בתי הקולנוע ,המידע האדיר מחליף את הספריות, ואתרים מחליפים את החנויות או מסיעים להן. בגלל  כל זאת, יש צורך בכוח עבודה רב. להקיים ולתפעל אתרים.

גוגל כחלון ראווה:

בשונה מחנות ב"עולם האמיתי" בו והעוברים והשבים יכולים להתרשם מה"חלון ראווה",  באינטרנט  נדרש שגוגל יתרשם מהעסק. אם הצלחת להרשים את גוגל העבודה תיהיה הרבה יותר קלה, ואם כבעל עסק, לא תדע איך לעשות זאת  ניתן להיעזר באנשים העוסקים בתחום של שיווק באינטרנט. אם לא תופיע בעמודים הראשונים של גוגל אתה אינך קיים.

קידום אתרים הוא תחום עבודה שנראה מאוד מתוכחם. אך בפועל מילת המפתח היא התמדה. אומנם צריך לדעת איך "לעבוד" על גוגל על מנת להופיע בעמודים הראשונים של מנוע החיפוש אך אם הצלחת לא די בכך, אתה נדרש להשקיע זמן ואנרגיות על מנת לשמור על הסטטוס הזה.

שתי דרכים להתקדם:

הדרך הקלה ביותר היא בעזרת גוגל עצמו, "מודעות ממומנות" הם פרסום האתר שלך באינטרנט. ככל שתשלם יותר תופיע יותר, גוגל גם לוקח בחשבון את המיקום הגאוגרפי (במידה ויש כזה), וכך הופך להיות יותר רלוונטי כי הוא מופיע רק אצל אנשים ברדיוס הקרוב לעסק, וכן התשלום עובד לפי מספר הכניסות לאתר. אך הדרך הזאת לא תמיד נתפסת כיעילה ביותר. כי מלבד ההשקעה של כסף, תופיע כממומן (גוגל צובע את הקישור) וכך אתה מודיע לעולם שלא הגעת לשם בזכות עצמך .

הדרך היותר מאתגרת היא עבודה קשה שמומחים בתחום  קידום אתרים מתעסקים בו. הם יודעים אלו  מילות מפתח להכניס לתוך האתר וכמה פעמים, באיזה מיקום לשים את מילות המפתח באתר, איך לשתול קישורים לאתר באתרים נוספים וכמה פעמיים לעדכן את האתר וזאת על מנת ל"שכנע" את המכונה שנקראת גוגל שהעסק שלך צריך להופיע בין הראשונים.
הדרך הזאת קשה ודורשת מומחיות. אולי העסקתו  של אדם נוסף בחברה,אך משתלמת.