שיווק באינטרנט כבר מזמן איננו מילה גסה או משהו שאף אחד לא שמע עליו ומרים גבה למשמע "השיגעון האחרון שלכם". לשיווק באינטרנט צורות רבות, דוגמת קידום אתרים במנועי חיפוש דוגמת גוגל, שיווק באמצעות רשתות חברתיות, בלוגים ופורומים, שיווק באמצעות קמפיינים הכולים באנרים, מודעות מוטמעות או קופצות, תוכניות שותפים וכיו"ב. בראותה כי טוב וכי הסביבה האינטרנטית הפכה כר פורה לתוכניות ואסטרטגיות של פרסום, מכירה ושיווק, החליטה גם גוגל להשתתף בשמחה. בשנת 2000 השיקה גוגל את תוכנית האדוורדס (AdWords) שלה, שתכליתה לקדם את האתר שלכם אל מעל לאתרים אחרים בתוצאות החיפוש בתמורה לתשלום.

 

שיווק באינטרנט- גם מנועי החיפוש לוקחים חלק בחגיגה

 

מערכת ה- Google AdWords הינה המקור העיקרי להכנסות של Google ודרך הפרסום העיקרית שלה. התשלום פר מודעת Google AdWords הינו או באמצעות תשלום לפי הקלקה או באמצעות תשלום לכל אלף הופעות (כאשר המודעה מופיעה כתוצאת חיפוש במנוע החיפוש) ואין תשלום מינימאלי שיש להפקיד. המודעה תופיע בראש הדף או בצד הדף (שמאל או ימין בהתאם לשפת ההצגה) במנוע חיפוש, באתרים של שותפים שהינם חלק מתוכנית שותפים של Google וברשתות מדיה, כך שהלקוח יכול לבחור היכן הוא מעוניין להציב את מודעותיו. בתחילה, אחוז ההקלקה על מודעות Google AdWords היה 30% אולם כעת האחוזים ירדו משמעותית לכדי 5% בלבד.

 

איך מתבצע קידום אתרים באמצעות Google AdWords?

 

מודעת Google AdWords נחלקת ל- 4 מרכיבים- כותרת המודעה (עד 25 תווים לכותרת בדרך כלל, כתלות בשפה), גוף (עד 70 תווים לגוף המודעה, שוב, כתלות בשפה), כתובת האתר כפי שמופיעה בתצוגה (עד 35 תווים לכתובת האתר, כתלות בשפה) וכתובת אמיתית של דף הנחיתה.  המודעה תכיל את מילות המפתח אשר יפעילו את המודעה בעת חיפוש של מילים אלו במנוע החיפוש או באתרים. בחירת מילות המפתח היא קריטית ביותר בהצלחת מודעות מסוג Google AdWords ונכתבו על כך כבר פוסטים שלמים באתרים ובבלוגים.. כמו כן, יש לדעת ש- Google מתמחרת את המודעה גם פר מילות המפתח שבחרת, על פי ציון איכות משוקלל שהיא מחשבת.