מחבר:

 

שנת 2012 התאפיינה בלא מעט שינויים ותמורות בכל הנוגע לתחום ה- SEO, כך שטכניקות מסוימות שנחשבו ליעילות וניתן היה לעשות בהן שימוש אינן כבר מנת חלקם של כלל המשווקים באינטרנט. במאמר הבא נציג סקירה מקיפה בכל הנוגע למגמות הכי עכשוויות ובולטות בתחום של שיווק באינטרנט ובפרט בנושא של קידום אתרים. מנוע החיפוש גוגל, בשנתיים האחרונות החל לפעול נגד טכניקות קידום מסוימות שגרמו לחוסר התאמה ורלוואנטיות בין תוצאות החיפושים למילים שהוקלדו.

 

 

עדכוני פנדה ופינגווין

 

 

פעולות אלו מזוהות עם עדכוני פנדה ופינגווין שנועדו לשים סוף לכמה תופעות מחפירות ומבישות בתחום של SEO. גוגל שעד מלפני מספר שנים לא נקטה מדיניות קשוחה במיוחד העניקה לגיטימציה למעשה לאתרים מסוימים כמו MFA (Made for Adsense) להציף את האינטרנט. מדובר באתרים שהופיעו בדרך כלל כבלוגים אוטומטיים בעלי תוכן ירוד שנלקח והועתק מאתרים אחרים, כאשר מטרתם המרכזית היא לגרום לגולשים להיכנס לאתר וללחוץ על מודעות אדסנס.

 

 

 

גוגל מורידה את הכובע (השחור)

 

 

אתרים מהסוג הזה זכו להגיע לראש תוצאות החיפוש בגוגל על ידי שימוש בטכניקות קידום פסולות ובעגה המקצועית, טכניקות הכובע השחור, דרך שימוש במילות מפתח פופולאריות ומבוקשות. המדיניות שגוגל החלה לנקוט הייתה כרוכה בשינויי אלגוריתמים שהצליחו לאתר תוכן בעל איכות ירודה ובכך למנוע עד כמה שניתן את הופעתם של אתרים דוגמת MFA, בראש תוצאות החיפוש.

 

 

שיווק באינטרנט- לא מה שהיה פעם

 

 

 

בשנים האחרונות ניתן לראות כיצד מרבית השיטות שבעבר היו מקובלות הולכות ונעלמות כמו למשל לינקים. הוספה של לינקים ולא ממש משנה באיזו צורה, כיום עלולה להסב הרבה יותר נזק מאשר תועלת, עד למצב שבו גוגל יכולה להסיר לחלוטין את האתר מרשימתה.

 

 

 

כל אתר באינטרנט אמור כיום להכיל פרופיל קישורים מגוון המתייחס לא רק למילות המפתח אלא גם לסוג של הקישורים כמו גם כמות העמודים שיכולים לקשר לאתר. כיום על מנת להשיג קישורים בצורה אורגאנית מאתרים איכותיים בעלי תכנים אינפורמטיביים, יש צורך בראש ובראשונה לכתוב מאמרים מקוריים רלוואנטיים ובעלי ערך מוסף.