מחבר:

 

כיום, כל אדם העוסק בתחום של שיווק באינטרנט יודע כי אחד הדברים החשובים לצורך שיווק מוצר, רעיון או שירות הינו בניית אתר מקצועי ומושקע, המעביר את המוצר, הרעיון או השירות בצורה הטובה ביותר, וכן שיש צורך לבצע קידום אתרים על מנת שהאתר יעלה בחיפוש אחר מילות מפתח במנועי החיפוש השונים, ובייחוד בגוגל. כחלק מן האלגוריתם של גוגל לדירוג האתר שלך, אשר יקבע את מיקומו בהצגת תוצאות החיפוש אחר מילות המפתח, ישנו פקטור הקרוי פקטור אמון המקושר לאתר שלך. זהו רק אחד מיני פקטורים חשובים רבים אחרים, אולם חיוני להכיר אותו.

 

מה גוגל מחפשת בתוכן שפרסמתי באתרי כאשר התחלתי לבצע פעילויות של קידום אתרים?

 

ראשית, גוגל מסתכלת על מילות המפתח שזרעת בתוכן המאמרים באתרך. כאשר מילות המפתח כוללות ביטויים המורכבים משתי מילים או יותר, חשוב שהצירוף יופיע בצורה מלאה ובסדר הנכון את המספר המסוים של הפעמים לפי אלגוריתם החיפוש (על כך ועל הערכים הנוכחיים של אלגוריתם החיפוש בפרמטרים השונים- ניתן לקרוא בנפרד). זאת על מנת להימנע מכך שהאתר יעלה בחיפושים פחות רלוונטיים לנושא. כמו כן, פעמים רבות גוגל שופטת את המאמרים שלך על פי הופעת מילות המפתח בכותרת המאמר. מסמך המכיל את מילות המפתח בכותרת המאמר באופן כללי מדורג גבוה יותר על ידי גוגל מאשר מסמך שאינו מכיל את אותן מילות מפתח בכותרתו.  חשוב שהמסמך שלך יכיל כמות מדויקת של מילות מפתח (שוב, הכללים הללו משתנים תדיר ורצוי לחפש חומר רלוונטי ואחרון בנושא ולהתעדכן, תוך שמירה על עדכונים רציפים של התוכן באתר).

 

גם גוגל מעריכה אמנות

 

שיווק באינטרנט הוא כמובן בראש ובראשונה סביב אסתטיקה ויזואלית. מסתבר שאלגוריתם מנוע החיפוש מתחשב גם הוא, בדוה לנו, בסוג הפונט, במיקום המילים בדף ועוד כהנה וכהנה אלמנטים אסתטיים בעיצוב הטקסט (יש בכך היגיון משום שככל ה\שהטקסט מעוצב בצורה קריאה יותר הוא נהיר ונגיש יותר לקוראים ומשום כך מגיע לו דירוג גבוה יותר). יש להקפיד שלא ייוצר טקסט שהוא ג'יבריש (חסר משמעות שפתית) או טקסט נסתר באתר.