ברגע שהחלטתם שאתם רוצים לקדם את האתר שלכם, בין אם באמצעות קידום ממומן, קידום אורגני, קמפיין שיווק באינטרנט, ברשת החברתית, סרטון ויראלי או כל אפשרות אחרת, חשוב מאוד לדאוג כי יהיה מולכם דוח מעקב. דוח מעקב נועד לתת לכם את האינדיקציה לגבי שיפור יחסי ההמרה של האתר, כמות הגולשים שנכנסת אל האתר, זמן השהות שלכל גולש בכל עמוד ועוד. באופן זה, תוכלו לדעת האם הפעולות שאתם נוקטים לצורך קידום האתר שלכם, אכן עושים את העבודה.

 

היתרון של האינטרנט ככלי מדיד

 

אחד היתרונות הגדולים ביותר של האינטרנט מבחינת מפרסמים ומשווקים, הוא היכולת למדוד בצורה מדויקת את החשיפה לה זוכה האתר, את כמות הגולשים, הפניות דרך האתר, זמן שהייה באתר ועוד. בניגוד לפרסום בטלוויזיה, ברדיו או בעיתונות, בהם יש לנו רק יכולת לקבל הערכה של החשיפה, באינטרנט אנחנו יכולים לקבל מספרים מדוייקים, כך נוכל לדעת היכן עלינו לשפר, היכן לשנות וכיצד ליצור קידום אפקטיבי יותר.

 

מהם דוחות מעקב

 

דוחות מעקב הינם דוחות מקצועיים, אשר בדרך כלל ניתנים מן החברה אותה שכרתם לבצע בעבורכם של פעולת קידום האתר או שיווק באינטרנט. דוחות המעקב צריכים לכלול את כל הנתונים אודות כמות הגולשים, הפניות, זמן שהייה באתר, יחסי ההמרה ועוד. באופן זה תוכלו לדעת ולהעריך האם משימת קידום האתר הצליחה, האם שיפרתם את החשיפה האפקטיבית והאם הצלחתם להביא לקוחות חדשים. דוחות המעקב הניתנים מן חברות קידום האתרים הם דוחות המתייחסים גם אל קידום ממומן וגם אל קידום אורגני, כלומר, כמות כניסות טבעית אל האתר.

 

חשוב להבין, כי לעיתים, דוח המעקב מראה על שיפור איכותי של כמות גולשים וטראפיק באתר, אך לא תמיד נוכל לראות כי נעשה שיפור בהכנסות בפועל של החברה. במידה וזה קורה, צריכה להידלק אצלכם נקודה אדומה, מאחר והמטרה הסופית של כל קידום אתרים או שיווק באינטרנט היא ליצור לבית העסק הכנסות גבוהות יותר.