מחבר:

אחד מההיבטים המובטחים ביותר כיום בכל הנושא של פיתוח אתרים והקמתם קשור לבנייה של אתרים מסחריים. אתרים מסחריים, כשמם כן הם, מתמקדים בתוצאות רווח ומסחר. אף על פי כן, לא מדובר רק בהכנסות כלכליות גרידא דרך רכישות המתבצעות באתר, אלא גם ברווחים שבאים לידי ביטוי בסך כל המדדים המשקפים את האתר ותדמיתו, ובהתאם לכך משקפים גם את מצבו של העסק מבחינת רמת השיווקיות שלו ואסטרטגיות הפרסום, בהן הוא עושה שימוש. להבדיל מהקמה של אתרים רגילים, בניית אתרים מסחריים נושאת אופי קצת אחר בשל היעדים והמטרות של בעלי העסק ואנשי הפיתוח של האתר.

ביצוע של עסקאות ורכישות דרך האינטרנט

אחד מהיעדים המרכזיים של אנשי הפיתוח של אתרים מסחריים קשורה לביצוע של מכירות דרך האתר און ליין על ידי עסקאות שונות. מכירות מקוונות שנעשות על ידי עסקאות שונות באינטרנט מתבצעות בחלק מהמקרים דרך האתר עצמו על ידי הלקוח שמתקשר פיזית או טלפונית עם העסק האמור. או על ידי ביצוע של עסקת רכישה מלאה דרך האינטרנט, כאשר הלקוח מבצע את הרכישה באתר וכן משלם עליה דרכו. כך למשל אתר של פנצ'רייה מקומית, יכול ליהנות מהרחבה של הפעילות העסקית דרך מכירת צמיגים לרכב באתר עצמו, מבלי שהלקוח יאלץ להגיע באופן פיזי לבית העסק. 

הרחבת המכירות ודירוגים גבוהים באינטרנט

יעד מרכזי נוסף, המחייב התייחסות ניכרת במהלך בניית אתרים מסחריים, או חנויות וירטואליות באינטרנט הוא למשוך כמה שיותר לקוחות חדשים למעגל הלקוחות הקיימים של העסק. במידה ומדובר על אתר שנבנה בצורה מקצועית, עוצב באופן מרשים ומכיל תכנים איכותיים ואקטואליים, קרוב לוודאי שימשוך לא מעט גולשים ומבקרים.בין אם המבקרים באתר ירכשו מוצרים דרכו או לא, עצם העובדה שהם נכנסו אל האתר עשויה להגדיל באופן משמעותי את דירוגו בתוצאות החיפוש של גוגל. בכך למעשה, בעל העסק יכול גם ליהנות מהרחבת הפעילות העסקית וגם מחשיפה מוגברת דרך דירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש.