האינטרנט הוא המדייה החדשה, כמות הגולשים בו עולה על כמות הצורכים כול מדייה אחרת, יתרה מזאת, האינטרנט מכיל ו''בולע'' בתוכו את המדיות הישנות, תוך הטמעתן בתוך חווית הגלישה, כיום פחות ופחות אנשים רוכשים טלויזיה, ומהפכת הטלויזיה הדיגטלית מבטיחה התאמת תכנים בדיוק לפי סוג ורמת העניין של הצרכן, עיתונות מודפסת כבר מזמן נמצאת בתוך מגמת ירידה בצרכנייה, בעוד שהעיתונות שנוכחת ברשת נמצאת במגמת עלייה מתמדת, וכך כול המדיומים הישנים האחרים, באופן הפראדוכסלי האינטרנט מסמל את דעיכתם, אך גם מציע להם תחייה מחודשת בתוכו, ולפיכך מושפע העולם העסקי אשר פונה מפרסום במדיות הישנות לפרסום באינטרנט, כיום לכול עסק המכבד את עצמו ומעוניין לשרוד יש אתר אטרקטיבי המציג את יתרונות העסק, המאפשר פנייה מהירה לקבלת השירות, ומעודד אינטרקציה בין הגולש לחברה.

 

כיום תחום בניית האתרים הוא תחום מתפתח, טכנולוגית והשפעתית, על המשק העסקי, ועל הצרכנים והגולשים, חברה שאינה בעלת אתר מתפקד ודינמאי כאילו מוציאה עצמה מהתחרות, לעומתה, חברה המקיימת נוכחות רשת חזקה ותמידית, יוצרת קשר עמוק עם הלקוחות שלה, מעודדת צרכנים נוספים להצטרף לשורות לקוחותיה, ומקיימת יחס של נאמנות לצרכנים ושל הצרכנים לה. חברה החפצה להתבלט מעל מתחרותיה זקוקה לנתונים מהירים ומעודכנים המרכזים עבורה את צרכי הלקוחות, ואז לבנות מבצעים רלוונטים לנתונים אלו, ולשתול פרסומות לפי הצרכים השונים לכול גולש, אתר הוא המקום אליו מתנקז כול הקמפיין, דרך האתר ניתן לבצע הרשמה של לקוחות חדשים, ובעצם לחסוך בכוח אדם ובהוצאות נילוות, יחד עם זאת אתר דינמי ואטרקטיבי, דורש מעצב מוכשר, מתכנתים מיומנים, וצוות ניהול משברים, ותגובות המוכן תמיד, ומנהל את האתר.

 

ישנם המוני סוגי אתרים, כיום לכול חברה כמעט יש אתר, האתר יכול להכיל סרטונים, פורומים, מבצעים יעודים לגולש הספציפי וכדומה, אך גם במתכונתו החסכונית ביותר, אתר מאפשר חשיפה עצומה לעסק. שוק הביטוחים לדוגמא, שנפתח לתחרות בארץ, מאפשר לחברות להציע ביטוחים בהתמחות על שירותים ספציפים, ביטוח רכב או ביטוח ישיר וכדומה, ודוקא דרך האינטרנט ומקדם אתרים כוכב ניתן לייצר בולטות שתביא אליכם לקוחות חדשים, במיוחד לסוכניות קטנות הפועלות עדיין לפי המודל של סוכן ביטוח מול לקוח, ואשר נאלצות לעמוד מול תחרות עזה של החברות החדשות, מודלים ביטוחיים חדשים, ותקציבי ענק של חברות גדולות. ביטוח קטן המדגיש את החיס האישי, ומכיר לגולש באמצעות תמונות ומידע את יתרונות אופיו של הסוכן, המעמד הבייתי אותו המבוטחים מקבלים, וכדומה, מאפשר התמודדות תחרותית וטובה מול החברות הגדולות.

 

 

פני הפרסום בעתיד הקרוב

כשאנו אומרים אינטרנט איננו מדברים רק על חווית הגלישה שדרך המחשב הנייח אלא גם על חווית גלישה שדרך הסמארטפון, דרך הטלוויזיה טאבלטים וכו'', למעשה בשנים הקרובות נראה את הרשת קשורה ליותר ויותר תחומים בחיינו, כאשר המגמה הוכתרה בשם ''הרשת של כול הדברים'', אפילו המקרר בביתנו יהיה מקושר, בכול רגע נתון יהיה אפשר לקבל מידע על תוכנו, על מצרכים דרושים וכאלו שתאריך תפוגתם מתקרב, חישבו על היתרונות במקרר כזה לחברה מסחרית כמו סופרסל והדומים לה, אשר יכולים לשתול פרסום למוצר הדרוש ומעודדים את רכישתו, אתר אטרקטיבי בעל שפה וויזואלית מובחנת ואפקטיבית הינו השלב הבסיסי לחדור אל עולם עסקי חדש ומסעיר זה, ולמצות את האפשרויות הכלכליות הגלומות בו.