היום אנו כבר יודעים שהמדיה המתפתחת יותר והמעניקה את מירב הלשיפה לעסק, היא המדייה של האינטרנט, בה אפשר להטמיע את כול המדיות הישנות כמו ווידאו וטלוויזיה, עיתונות וכו'', ובנוסף היא מקיימת פלטפורמות נוספות וחדשות, בצורת אתרים, רשתות חברתיות, פרסום מפולח וממוקד ועוד. זוהי הזירה המרכזית היום לפרסום ומיתוג כול עסק, והשלב הראשון להתחרות ולהתבלט בה מתחיל בהקמת אתר לעסק. אתר לעסק צריך להתאים בעיצובו לקהל היעד, לדוגמא, אתר חברה המוכרת ציוד לתינוקות צריך לדבר בצורה שהיא גם גרפית מתיילדת ותמימה אך גם פונה להורים בגובה העיניים, אתר המוכר ביטוחים, צריך להבליט את יתרונות המודל העסקי שלו, אם יתרונותיו טיפול אישי, אז על האתר להציג את הסוכן, צוותו ולהדגיש את יתרונות המגע האישי, מבצעים מיחודים של ביטוחים שונים כמו ביטוח רכב וכדומה.

בניית אתר מתחילים בהבנת הצורך של העסק בפרסום, הגדלת מעגל הלקוחות, וקיום קשר לקוחות רציף ונגיש, יש לחשוב האם אתם מעונינים במערכת תשלום באתר עצמו, בפורומים, באתר שהמידע בו משתנה בקלות ובעקביות במידע עדכני או אתר סטטי, לאחר הבנת סוג האתר הדרוש, כדאי לחשוב על המדיות שאנו רוצים להטמיע בו, כדאי שבאתר יהיו סרטונים קצרים המציגים את העסק וגישתו, שהתנועה בו בין קטגוריה לקטגוריה תהיה קלה ואינטואיטיבית, שלקוחות פוטנציאלים יוכלו לכול הפחות להשאיר פרטים שתוכלו לשוב אליהם וכדומה, בשלב הבא יש ליצור קשר אם האנשים המתאימים האמונים על בניית אתרים, מתכנתים, מעצבים, כותבי תכנים וכדומה, כיום זוהי משימה קלה יחסית משום שהשוק מלא במקימי אתרים שונים, חלקם אף משלבים בין מיומנות תיכנותית ליכולות עיצוב גבוהות. אך תמיד עדיף למצוא צוות רק לאחר חיפוש, בחינת תיקי עבודות, אתרים קודמים, ותמחור.

חשיבות מיקום האתר בדף התוצאות

לאחר הקמת האתר, יש לדאוג לתזרים תכנים דינאמי ומתחלף, כך תמשיכו לעורר עניין בקרב גולשים ולקוחות, ותעלו את דירוג האתר בדף תוצאות החיפוש, אך הצעד החשוב ביותר הוא בשכירת מקדם אתרים, אשר ידע אילו מילים יש לשבץ בכול מאמר, כמה, ומתי, על מנת שגוגל שהיא מנוע החיפוש הנפוץ והמוכר בעולם תבחר לדרג במקום גבוה את אתרכם. משמעות הדירוג הגבוה היא באפשרות שלכם לקטוף את הפירות של ההשקעה בהקמת האתר, יכול להיות אתר יפייפה בעיצובו, יעיל בתיכנותו, קל לניווט, אך ללא זרימת גולשים אליו הוא ידחק ואתרים מתחרים מושקעים פחות יקבלו את נתח הגולשים שיכל להיות שלו.

כדי להזרים גולשים שמלכתחילה מעונינים בשירות, יש לוודא שמיקומו של האתר יהיה גבוה בדף התוצאות של גוגל, משיגים זאת גם באמצעות פופלריות בקרב הגולשים, אך אתר שרק מתחיל או אתר שנדחק לדף השלישי והרביעי צריכים לרכוש פופלריות זו, כיצד? מקדם אתרים הוא האיש שיכול לדחוף את האתר קדימה ומעלה בדף התוצאות, ואין אתר יפה ככול שיהיה שלם ללא מקדם אתרים מקצועי.

הקמת דף ברשת החברתית

הרשת החברתית הגדולה ביותר היא פייסבוק, אחריה לינקדאין ורשת הציוצים טוויטר, הקמת דף עסק בתוך פלטפורמות הרשת מאפשרת יצירת קשר ישיר עם הלקוחות שלכם, פרסום אפקטיבי של חבר מביא חבר, המלצות בקרב מעגל הולך וגדל של לקוחות אפשריים, אך יש לדעת שטעות או לקוח פגוע יכולים לעורר צונמי של יחסי ציבור רעים ולכן ברשת החברתית, הדגש הוא על פעילות זעירה וערנית, שקיפות, ויכולת תגובה מיידית לכול סטטוס.