מחבר:

 

 

ישראל קטנה, ומוצפת מותגים של רכבים המחדשים בכול שנה את קו הדגמים שלהם בדגמים חדשים ומעודכנים, על מנת שיבואן רכב יוכל להגיע בזמן קצר אל מירב הלקוחות הפוטנציאלים עליו למקד קמפיין מיתוגי שפונה אל קהלים רלוונטים לקטגוריית הרכב. עליו להגיע אל הקהלים הרלוונטים בכול אמצעי המדייה האפשריים, רדיו, טלוויזיה ועיתונות, אך המדייה שנושאת בחשיפה דרכה את מירב התועלת שבין תקציב פרסום למודעות צרכנים מתעוררת, היא המדייה של הרשת.

 

קודם כול, האינטרנט היא לא מדייה אחת כפי שהורגלנו בהסתכלות על מדיות מסורתיות ומוכרות, זאת אומרת האינטרנט מכיל ומטמיע בתוכו פלטפורמות שלמות של עיתונות, ווידאו וטלוויזיה, רדיו, ובנוסף פלטפורמות חדשות של אינטרקציה כמו אתרים יעודיים, רשתות חברתיות ועוד. האינטרנט נצרך באמצעות כלים רבים, המחשב הבייתי, הנייד, הסמארטפון, מחשב הבידור המחובר לרשת הכבלים ומחשב האוטו, ניתן לצרוך אינטרנט כמעט מכול מקום, ובקלות יחסית של שימוש ונגישות. עבור משווק רכב המעוניין בחשיפה מרבית הרשת היא הפתרון האידיאלי למקד פה את המאמצים והמשאבים.

 

מיתוג ושיווק ממוקד

 

בעבר פרסום עבד על חשיפה מרבית, לדוגמא שלט חוצות, או תשדיר ברדיו המפרסמים רכב, פונים אל כול ני שעובר בדרך או בעל אוזניים, אך למעשה קהל הלקוחות המעוניין ברכב הינו מצומצם בהרבה, ולכן שיטה זו של פרסום נחשבת פרסום כללי, שאינו ממוקד ואינו מוסיף ערך פרסומי גדול לרכב, בנוסף בשל הקהלים הגדולים שאליהם פונה הפרסום הכללי, הוא יקר להחריד וניתן לעלות בו קמפיינים לזמן קצר בלבד. אנו אומרים שפרסום באינטרנט, מיתוג ושיווק הינו גם מדוייק יותר וגם משפיע יותר, כיצד הוא מצליח לגעת בשתי המטרות השונות? ובכן פרסום ומיתוג שדרך הרשת פונה ישירות למי שכבר מעוניין בנושא הפרסום, לדוגמא, צרכן מעוניין ברכב חדש לשירות משפחתו, הוא מקליד שאילתה במנוע החיפוש של גוגל לדוגמא אחר ''רכב משפחתי מעולה'', ואז הפרסום שלכם לוכד את מבטו בדף התוצאות, לדוגמא, מיצובישי אאוטלנדר. זהו פרסום אפקטיבי יותר משום שהוא פונה אל מי שכבר מעוניין וזקוק לרכב חדש, מבלי לפנות אל קהל כללי ולבזבז משאבים, או פרסום עורך דין רשלנות רפואית.

 

מיתוג באינטרנט נעשה דרך אתרים יעודיים המציגים את העסק לגולש שהוא גם צרכן, הקמת אתר נעשית על ידי מגוון חברות באינטרנט ודורשת צוות מתכנתים מומחה, מעצב שנותן לאתר את מראהו היחודי, בשילוב תמונות, בחירת צבעים ופונטים וחווית משתמש בניווט באתר. אחרי הקמת אתר יעודי יש לקדם את האתר, אתר שלא מופיע בדף התוצאות במקומות ראשונים הוא אתר שלא זוכה לחשיפה, אתר כזה אינו מקדם את העסק ואינו מוסיף לו לקוחות, לכן השלב בו בוחרים מקדם אתרים הוא חיוני וחשוב להגשמת היעדים של העסק. מקדם אתרים לסוכנות רכב ידאג לעורר את מודעות הגולשים לאתר באמצעים שונים, לדוגמא אתר המפרסם רכב מדגם מסויים, כמו מיצובישי אאוטלנד יכיל בתוכו קישורים לאתרים שיש להם קשר לקהל המטרה, אתרי משפחה, טיולים, ביטוח רכב, וכדומה, בהתאם לפונקציות השונות שהרכב ממלא.

 

קידום עסקי באינטרנט הופך את האתר ליעד של תנועת גולשים רבה, יעד של התרשמות ובעצם חלון ראווה אטרקטיבי למטרה שלשמה הוקם, חברה המוותרת מראש על נוכחות ברשת, מחבלת למעשה ביכולתיה להגיע למירב הצרכנים האפשריים, מוותרת על מיתוג מעודכן, ומוותרת על הגדלת שיעורי הצלחתה בקרב הצרכנים.