כיום, הפך האינטרנט לאחד מכלי השיווק והמכירה החשובים ביותר עבור כל עסק. כמעט ולא קיים עסק שאין לו אתר אינטרנט, ויחד עם זאת מרבית האתרים אינם פעילים, לא מגיעים אליהם מבקרים חדשים, ואפשר לומר שלא קורה בהם שום דבר, הם פשוט שם. העניין בתחום של בניית אתרים הוא לעשות את זה נכון, כמו שצריך. כדי לבנות אתר אינטרנט כמו שצריך, צריך להתחיל קודם כל בשאלה מה היא מטרת האתר. האם האתר מיועד לצורך חשיפת המוצר והעסק לציבור הרחב? האם הוא נועד לספק מידע ללקוחות הפוטנציאליים אודות המוצרים והעסק? האם הוא נועד לבנייה של מועדון לקוחות נאמן? האם הוא נועד לשמש כפלטפורמה למכירת המוצרים און ליין? האם הוא נועד לכל אלה ביחד? לאחר שמגדירים את המטרה, קל יותר להתאים לאתר את התכנים המתאימים לו, ואכן זהו השלב הבא בתהליך בניית אתרים, כתיבת התכנים. התכנים צריכים להיות כתובים בצורה שיווקית אך אמינה, להיות מעניינים, מסקרנים ולעודד את הלקוח להישאר באתר, לקרוא, להתעניין ולאפשר לו למצוא את מה שהוא חיפש אצלנו באתר.

תכנים ועיצוב

כתיבת התכנים צריכה להיות מתאימה גם לכללים של מנועי חיפוש על מנת שהאתר יעלה בתוצאות הראשונות של כל חיפוש מילים הרלוונטיות לעסק. כך למשל, אם יש לכם עסק למכירת מצלמות אבטחה, הרי שצמד המילים האלה צריך להופיע בטקסטים השונים המופיעים באתר. לשם כך, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום של קידום אתרים. לאחר מכן יש לתכנן ולבצע את עיצוב האתר. העיצוב צריך להיות מספיק אטרקטיבי ומעניין, אך אסור לו לעמוד בפני עצמו, אסור לו לפגוע בחוויית הגלישה באתר. הדבר החשוב מבחינתנו הוא שהלקוח יוכל לגלוש באתר ולנווט בו בצורה קלה ונוחה, ולא יתקשה למצוא דברים רק בגלל העיצוב המסובך. העיצוב צריך לתמוך בתוכן ולא ההיפך. כדי להגיע לרמה גבוהה של אתר שיכול לשרת את הלקוחות שלכם, ולהשיג את מטרותיו בצורה טובה, כדאי ורצוי לבצע את בניית האתר בסיוע אנשי מקצוע, המכירים את כל הכללים הטריקים והפרוצדורות השונות בתחום.