מחבר:

 

בעולם בו המדיה החברתית נותנת לעסקים יותר דרכים מיידיות ליצירת קשר עם לקוחות, האם שיווק באינטרנט באמצעות דואר אלקטרוני עדיין יכול להיחשב כרלוונטי? אנו מאמינים שכן, כל עוד כמובן מדובר בתהליך שיווקי יסודי ומדויק. להלן שלבים עיקריים בתכנון בביצוע ובבניה של קמפיין שיווקי באמצעות הדואר האלקטרוני.

 

 

תכנון קמפיין שיווק באינטרנט באמצעות המייל

 

כמו בכל קמפיין שיווקי אחר, גם כאשר אנו מדברים על שיווק בדואר האלקטרוני אנו נדרשים תחילה לדאוג תכנון מפורט. ראשית יש לקחת את מלוא האחריות ולא להטילה בידי שום גורם אחר דוגמת האינטרנט, במילים אחרות תהליך השיווק נדרש להיות מופקד בצורה בלעדית בידי בעלי או מנהלי החברה. השלב הבא יהיה הגדרת קהל היעד, מי יהיו הנמענים הפוטנציאליים שיכולים למצוא עניין בסוג המוצר או השירות של החברה. קהלי היעד יכול להיות בדמות של רשימת לקוחות, כאשר הדיוור עצמו יכול להיות מיועד רק עבור קבוצה מסוימת ברשימה או עבור כל החברים ברשימה.

 

הגדרת התכנים ותדירות הדיוור 

 

לאחר שהכנתם רשימת לקוחות, כעת עליכם לגשת להגדרת התכנים המיועדים לשליחה. ניתן להיעזר מהתכנים הקיימים שמצויים בדואר האלקטרוני כמו למשל, הודעות, שירים, סרטונים, סקרים וכיוצא בזה. חשוב מאד להקפיד על תדירות הדיוור עצמו שכן, תדירות גבוהה מדי בהחלט עשויה לגרום ללקוח להסיר את עצמו מרשימת התפוצה שלכם. אף על פי כן חשוב לשמור על תדירות ברמה כלשהיא על מנת להבטיח א אפקטיביות הדיוור ולהימנע משליחה בתדירות מאד נמוכה של מיילים.

 

 

בניית מאגר לקוחות

 

שיווק בדואר אלקטרוני להבדיל מדואר הזבל הפרסומי, נשלח אלינו בהתאם ולאחר הסכמתנו המלאה לקבלה של הודעות מגורם מסוים. הצעד הראשון והחשוב ביותר בבנייה של השיווק בדואר האלקטרוני יבוא לידי ביטוי בהכנה של מאגר של כתובות דואר אלקטרוני מעודכן, ועשיר בתוכן. מאגר זה מעבר להיותו נכס ש ממש עבור ארגונים יכול בהחלט להיות הצעד המכריע בדבר הצלחתו של הקמפיין השיווקי. ניתן לעשות זאת בצורה עצמאית ובכל הזדמנות שהיא בין אם מדובר במשלוח של פקס או בשיחות טלפון לעידוד הלקוחות הקיימים להצטרף למאגר הלקוחות שלכם.