מחברת:

 

אם אתם בעלי עסק בכל תחום שהוא, אתם לבטח מנהלים אתר אינטרנט. אם אתם בעלי עסק בעולם הביטוח, אתם בהחלט חייבים אתר אינטרנט. כאשר אנו מדברים על ביטוח, אנחנו לא מדברים על מוצר פיזי שיש לייצר אותו עם מכונות, לארוז אותו ולהפיץ אותו ברחבי המדינה או העולם. ביטוח הוא למעשה שירות וירטואלי שאין צורך במגע בין הלקוח ובין המוכר על מנת לספק אותו ולקיים עסקאות סביבו. בדיוק מהסיבה הזאת, האינטרנט מהווה פלטפורמה מושלמת למכירת ביטוח, בין שמדובר בביטוח דירה או ביטוח רכב, ואף להענקת שירות לקוחות לכלל הלקוחות. אדם המעוניין לרכוש פוליסת ביטוח מחפש בעיקר מידע. מידע אודות הפוליסה, מה היא מכסה, מה היא כוללת וכדומה. מרגע שהחליט על פוליסה שמתאימה לו הוא מעוניין לרכוש אותה, והוא יכול לעשות זאת גם ללא העברת מזומנים פיזיים, אלא באמצעות כרטיס אשראי. כל התהליך כולו יכול להתבצע באמצעות האינטרנט או כל אמצעי תקשורת מרחוק אחר. זאת הסיבה שאתר אינטרנט הוא כלי חשוב ממעלה ראשונה לעסקים בענף הביטוח.

 

מה מטרת האתר?

 

כאשר אתם בונים אתר אינטרנט לעסק הביטוח שלכם או לכל עסק אחר, עליכם לדעת מספר דברים בסיסיים וחשובים. העניין הראשון הוא הגדרת המטרה של אתר האינטרנט. מה הוא תפקידו של אתר האינטרנט. האם מדובר באתר שפשוט מציג את החברה ואת המוצרים והשירותים שלה, או שגם מאפשר אינטראקציה בין הלקוח ובין החברה. האם מדובר באתר אינפורמטיבי בלבד, או אתר שהלקוח יכול באמצעותו לבצע רכישה של פוליסה און ליין. עליכם להגדיר את המטרה על מנת לדעת בדיוק אילו תכנים יש להוסיף, ומה צריך להיות אופי התכנים הללו. וזה מוביל אותנו לעניין השני, התכנים. עליכם לחבר תכנים שהם גם בעלי ערך עבור הלקוחות הפוטנציאליים המבקרים באתר, גם אטרקטיביים בעיניהם ומעודדים אותם לעשות איתכם עסקים, וגם עדכניים ודינאמיים. בשלב זה כדאי לערב איש תוכן מקצועי המסוגל לכתוב עבורכם את התכנים המתאימים בצורה הטובה ביותר, וכן לעדכן את התכנים על בסיס קבוע.

 

תמיד לראות את הלקוחות מול העיניים

 

לאחר שכתבתם את התכנים, צריך לעצב את האתר ולבנות אותו בפועל. לשם כך תצטרכו לשכור את שירותיו של איש מקצוע. עליכם להקפיד כי העיצוב תומך במסרים שאתם מעוניינים להעביר ללקוחות, וכן כי העיצוב אינו מהווה גורם מפריע בגלישה באתר. חשוב מאוד שהגלישה והניווט באתר יהיו נוחים, מהירים ואינטואיטיביים, על מנת שהגולשים ירגישו שהם יכולים למצוא את מה שהם מחפשים בקלות ובמהירות. לכל אלה אתם תצטרכו את שירותיהם של אנשי מקצוע היודעים את העבודה, ויכולים לבצע אותה בצורה מקצועית ואיכותית. יחד עם זאת, הקפידו על הנחיית אותם אנשי מקצוע במה שחשוב לכם, ובכל מקרה אל תוותרו על גורמים אלה. בסופו של דבר אתם היחידים שרואים את הלקוחות שלכם מול עיניכם, בעוד אנשי העיצוב והתכנות ממוקדים באתגרים עיצוביים ומבניים שלא תמיד עולים בקנה אחד עם המטרות של האתר. לאחר שהאתר הוקם, צריך כמובן לקדם אותו, ובשביל זה תצטרכו את שירותיהם של אנשי מקצוע בתחום הקידום, שידאגו שהאתר שלכם יופיע בכל תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל.