מחברת:

 

כיום, כל עסק שמעוניין להיות קיים בתודעה הציבורית חייב לתחזק ולנהל אתר אינטרנט. יחד עם זאת, להחזיק אתר אינטרנט זה לא הכל, צריך שהאתר יתמוך במטרות העסק ויסייע לו להגשים אותן בצורה יעילה ואיכותית. כאשר בונים אתר אינטרנט צריך לבנות אותו בצורה מקצועית על פי מודל קבוע מראש. מודל זה מורכב ממספר שלבים. השלב הראשון הוא הגדרת המטרה של האתר, איזו מטרה אמור האתר למלא? האם האתר מיועד לחשוף את מוצרי החברה לקהל הרחב, למשל להודיע לקהל שהחברה מוכרת ביטוח דירה, ביטוח רכב וביטוח משכנתא, או שהאתר צריך גם לספק מידע נוסף על כל מוצר? האם האתר צריך לאפשר מכירה של המוצרים און ליין? האם האתר מיועד ליצור מותג ולהשביח אותו? האם האתר מיועד לשמש כמעין גורו ביטוח שאליו פונה כל אחד המחפש שאלה בתחום הביטוח? תחילה עליכם להגדיר מה היא מטרת האתר, מה הערך שהאתר אמור לספק ללקוחות שלכם ולכם. בהתאם למטרה שהגדרתם, תצטרכו לבנות תכנים מתאימים. זה הוא שלב ארוך שצריך לעשות אותו בצורה יסודית, כי בסופו של דבר זה העיקר, התוכן. זאת הסיבה שמלכתחילה מישהו בכלל נכנס לאתר שלכם, ולכן חשוב שהתוכן יהיה איכותי, כתוב בצורה מדוייקת, נותן מידע, מספק תובנות, נותן מידע שלכאורה קשה למצוא במקומות אחרים, מעין מידע ש"מגלה סודות" לכאורה.

 

אחרי המטרה, מתחילים לבנות את האתר

 

לאחר שהגדרתם את המטרה ובניתם את התכנים, אפשר להתחיל לבנות את שלד האתר, כמה דפים יהיו בו, אילו "מחלקות" תהיינה בו, האם יש פינות קבועות שיופיעו בכל עמוד, או במספר עמודים ועוד כהנה וכהנה שאלות שכבר מכניסות אתכם לשלב מתקדם של בניית האתר, שלב שבו מתגבשת כבר הצורה שלו. לבסוף, צריך לתכנת את האתר ולעצב אותו. את זה מומלץ מאוד לעשות אצל אנשי מקצוע המתמחים בעיצוב ותכנות של אתרי אינטרנט. כאשר אתם יושבים עם אותם אנשי מקצוע אתם צריכים להגדיר להם מה הן הדרישות שלכם ביחס לאתר. בהיבט זה ישנם שלושה פרמטרים חשובים במיוחד: הפרמטר הראשון הוא העיצוב. העיצוב צריך לתמוך במסרים שאתם רוצים להעביר ללקוחות שלכם, והוא צריך לתמוך בגלישה וניווט נוחים וקלים באתר. זאת אומרת שאם אתם חברת ביטוח יוקרתית, העיצוב צריך להיות יוקרתי. אם אתם חברת ביטוח שמדברת ישר ולעניין, העיצוב צריך להיות פשוט אבל עדיין איכותי ויצירתי. בכל מקרה, אסור שהעיצוב ישפיע על חוויית הגלישה וההתמצאות באתר. כך למשל, רצוי לא להשתמש הרבה בפלאש המקשה על הניווט באתר, ולא להשתמש בעיצוב מוגזם שהופך להיות האישיו המרכזי באתר.

 

נוחות ומהירות, זה הסוד

 

הפרמטר השני הוא נוחות הגלישה וההתמצאות באתר. אנשים הנכנסים לאתר שלכם מעוניינים למצוא מידע בצורה הכי קלה ומהירה שיש. אם לא יוכלו להגיע למידע שלהם בקלות ובמהירות, הם פשוט ילחצו "אחורה" בדפדפן ויעזבו לאתר אחר. הפרמטר השלישי הוא שמירה על קשר. עליכם לתת לגולשים שלכם ולעודד אותם לתת פרט התקשרות שלהם כמו דואר אלקטרוני או טלפון על מנת שתוכלו ליצור עימם קשר בעתיד. זה הוא אלמנט חשוב מאוד, וכדאי לשקול להעניק מעין מתנה או ערך ייחודי למי שמספק פרטי התקשרות.