כיצד עיצוב תמונות ממוחשב מסייע למיתוג?

מיתוגו של מוצר, שירות או חברה הוא בעצם הגדרתם על ידי סימנים וסמלים גרפיים. מלבד הלוגו, מצורפים לתהליך מיתוג ובניית תדמית גם אמצעים ויזואלים אחרים כמו תמונות שבאות להמחיש בצורה חדה יותר את מהותו של המוצר, את המטרות שלו ואת האפשרויות שהוא טומן בחובו עבור הלקוח. כאשר נעשה שימוש בתמונות מצולמות, יש צורך לוודא שהתמונות יתאימו למהות המוצר או החברה באופן מדוייק. לשם כך נעשה עיצוב תמונות ממוחשב. בתהליך זה נלקחת התמונה ועוברת "שיפוצים" או בשפה המקצועית: ריטוש. בתהליך זה ניתן לשנות צבעים בתמונה- להפוך אותם לחזקים יותר או לחילופין לצבעים עדינים ורכים יותר. ניתן להפוך חלקים בתמונה למטושטשים עד כדי מחיקתם לחלוטין וישנן פונקציות רבות נוספות שכל מטרתן היא להתאים את התמונה התאמה מושלמת למוצר או לעסק המיוצג על ידה.

 

איך מתבצע העיצוב הלכה למעשה?

ניתן לחלק עיצוב תמונות ממוחשב לשניים: עיצוב שנעשה באופן חובבני ועיצוב שנעשה באופן מקצועי. כאשר אנו מדברים על העיצוב כחלק מתהליך מיתוג מדובר על עיצוב מקצועי. התוכנה בה נעשה השימוש הרב ביותר לצורך עיצוב תמונות ממוחשב מקצועי היא הפוטושופ. בכל לימודי עיצוב גרפי תילמד התוכנה הזאת לפרטים מכיוון שהיא התוכנה העיקרית בה משתמשים. יש בתוכנה פונקציות רבות וניתן לשנות בתמונה גם פרטים קטנים על ידי חלוקתה לשכבות ופריסתה לרוחב. ניתן למחוק ממנה שכבות ועל ידי כך להפוך את התמונה לשקופה יותר. ניתן לחלק את התמונה לאזורים וכך למחוק, להוסיף, להבליט או לטשטש אלמנטים שונים בה. באופן יחסי למספר הפונקציות שבה, הפוטושופ היא פשוטה לתפעול ולכן פופולארית בקרב המעצבים הגרפיים.

 

האם לפנות למעצב מקצועי.לצורך מיתוג

בעל עסק המעוניין לבצע מיתוג לעסק שלו ייטיב מאוד עימו אם יוציא סכומים, גם אם הם נראים לו גבוהים ויפנה לגורם מקצועי שיבצע עבורו את עבודת המיתוג, כולל עיצוב גרפי של דף פרסומי וגם עיצוב תמונות ממוחשב שיעשה בו. גם אם נראה תחילה כי ניתן לעשות זאת לבד, לפחות בעסק קטן, כדאי בהחלט לפנות למומחים בכך.